• Profusion Flowerbed
  • 45x55cm
  • Acryl på canvas, 2016
  • Summerview
  • 55x55cm
  • Acryl på canvas, 2016
  • Tivoli III
  • 55x65cm
  • Acryl på canvas, 2016
  • Printemps I
  • 80x80cm
  • Acryl på canvas, 2014
  • Children playing with toys
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • From a white landscape
  • 50x55cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • Puzzle
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • In the vineyard
  • 60x65cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • Summerview
  • 55x60cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • Lysning
  • 55x65cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • Prospect Park I
  • 73x93cm
  • Acryl på canvas, 2015
  • When spring comes I
  • 75x75cm
  • Acryl på canvas, 2011
  • Landscape with flowers
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2011
  • Central Park NYC
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2011
  • White Garden
  • 50x55cm
  • Acryl på canvas, 2012
  • In the green wood
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2012
  • Labyrint
  • 75x75cm
  • Acryl på canvas, 2013
  • Bits and pieces Coney Island II
  • 80x80cm
  • Acryl på canvas, 2013
  • Central Park II
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2013
  • Tracks in the wood
  • 55x55cm
  • Acryl på canvas, 2014
  • Lyse tider II
  • 55x55cm
  • Acryl på canvas, 2014
  • Strange Tivoli I
  • 65x65cm
  • Acryl på canvas, 2012
  • Prospekt Park X
  • 50x50cm
  • Acryl på canvas, 2012

For mig er det færdige maleri som et vævet tæppe – en billedfortælling bestående af mange detaljer.

Maleriet er for mig både irrationelt og struktureret på samme tid, mens det færdige billede ligger hen i det uvisse. Jeg er meget bevidst om mine intentioner i maleriet. Jeg arbejder målrettet og koncentreret, fordi maleriet kræver min absolutte tilstedeværelse. Først når billedet viser sig, er selve processen med arbejdet færdigt. Jeg har nogle arbejdsregler for, hvordan maleriet bygges op, men jeg lægger kun få planer om, hvordan maleriet skal se ud. I startfasen er det størrelsen på lærrederne og grundfarven, der er det vigtigste. Jeg deler mine motiver ind i tavler og impressioner. Dernæst bygger jeg et skelet op i form af en eller flere tegninger på lærredet, så jeg under processen har frie hænder. Inspirationskilderne er mine rejser, arabiske ornamenter, kaligrafiske tegn, hulemalerier, arabiske tæpper, broderier, graffititegn, naturabstraktioner i form af løvhæng og grenværk, fragmenter af afskallede mure fra f.eks. Grækenland, Venedig og Tyrkiet. Jeg har et stort behov for at træde ind i mit eget mentale rum og opholde mig der, når jeg skal arbejde mig ind i noget og starte med at male. Måske fordi jeg altid ser så meget.

Jeg samler på keramik, tekstiler fra andre lande, som vi køber på vore mange rejser, tæpper fra Afghanistan, tobakspunge og masker fra Afrika og New Guinea, broderiarbejder fra Usbekistan. Jeg laver tableauer og opstillinger i mit atelier og i mit hus, fordyber mig i mine mange bøger om etnisk kunst fra Indonesien, Australien og Grækenland. For at kunne arbejde er jeg nødt til at være omgivet af de ting, jeg har samlet og holder af. Jeg laver collager af kunst — og filmudklip og farveprøver på min værkstedvæg. Mine lærreder bearbejder jeg som regel på gulvet fra alle fire sider for at opnå en kompositorisk helhed. Farven lægges på i flere lag, partier viskes ud, mønstre og tegninger kradses i, spartel, pensel og klude bruges indtil jeg har givet maleriet en form for struktur. For mig er det færdige maleri som et vævet tæppe, en billedfortælling bestående af mange detaljer. Samtidig kan jeg godt lide at beskæftige mig med den side af kunstarbejdet, som har med formidlingen at gøre. En del af min arbejdsdag går også med PR arbejde, planlægningen og organiseringen af udstillingerne; der skal laves hjemmesider, nye malerier skal fotograferes, mit CV skal opdateres, et nyt kunstkatalog skal planlægges i samarbejde med fotografen og trykkeriet og ikke mindst er der det vigtige samarbejde med virksomhederne vedrørende udsmykningerne og udstillingerne.