• Like a "C"
  • 15x11cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Kloeften
  • 16x10cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Mountainwall
  • 16x10cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Strange Bird
  • 13x10cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • The Fish
  • 14x14cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Skibet
  • 10x15cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Ball of Bronce
  • 14x10cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • Big Bird
  • 10x14.5cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • Cross over
  • 10x14cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • Dancing Queen
  • 10x13cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • Like a shoe
  • 10x15cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Little Figure
  • 10x15cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Skyscraber
  • 10x19cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • The bird
  • 10x14cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • The Tower
  • 10x12.5cm
  • Massive bronze, unika, 2015
  • Strange Rock
  • 10x17cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • Der Gletscher
  • 10x17cm
  • Massiv bronze, unika, 2016
  • “C“
  • 10x15.5cm
  • Massiv bronze, unika, 2015
  • Die Raupe
  • 25x11cm
  • Massiv bronze, unika, 2012

Jeg begyndte at arbejde med bronzeskulpturer i efteråret 2006, efter at have samlet på afrikanske skulpturer i en årrække som hænger forskellige steder i mit atelier og mit hjem, og som har været inspiration til mange af mine malerier. Egentlig var det min mening at forsøge mig med andre materialer end bronze, men min fascination over det skinnende metal var større og tiltrak mig mere. Jeg laver mine modeller i styropor, et nogenlunde føjeligt materiale, som jeg bearbejder med flere forskellige selvfabrikerede slynger, der bliver opvarmet og skærer eller brænder sig igennem materialet. Det er en hurtig arbejdsproces, og jeg skal være meget nærværende og koncentreret mens det foregår og kende figurens form i forvejen. Et forkert snit og figuren er ødelagt.

Jeg plejer ikke at lave skitser til mine skulpturer, men mine inspirationskilder er mangfoldige. Det kan være de store klippepartier på øen Nisyros i det græske øhav, voluminøse abstrakte marmorskulpturer i runde, bløde former, hårdtbrændte keramiske vaser og skulpturer, vores samling af afrikanske skulpturer og masker, skulpturelle møbler eller lamper. For at kunne støbe figuren, skal modellen ikke være alt for skrøbelig udført, da der ellers kan ske det, at hele partier kan forsvinde under støbeprocessen. Der sker nemlig forandringer, når man overfører en form fra, i dette tilfælde, styropor til bronze og det skal jeg tage hensyn til under modelleringsprocessen. Efter at modellen er færdig udformet laves der en model af skulpturfoden, som også bliver støbt i bronze. Derefter er det bronzestøberens opgave at tage aftryk af min figur i støbesand. Når figuren er støbt, bliver den renset for sand og urenheder og derefter sker den langsommelige patineringsproces. Den sidste del er slibe – og poleringsarbejdet, som forvandler skulpturen fra en mat grøn-blå form til en blank strålende figur. Mine mindre skulpturer bliver monteret på en smal bronzesøjle som igen monteres på en bronzeplade, så de virker let og svævende. Alle mine bronzeskulpturer er unikaværker og i massiv bronze.